סאטמר סוערת: חתונה בחסידות גרמה לפריצות רבה

יעקב גרודקה No Comments on סאטמר סוערת: חתונה בחסידות גרמה לפריצות רבה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לא שקט בחסידות הגדולה בארה"ב. עונת החתונות החלה מיד לאחר חג השבועות, וכמו בכל מקום גם בסאטמר חוגגים את האירועים המשמחים באולמות האירועים ברוב פאר והדר.

אלא שחתונה שהתקיימה בקריית יואל במהלך השבוע טרפה את כל הקלפים, וגרמה לכך שהאדמו"ר כעס מאוד.

ריקוד ה'מצווה טאנץ' ידוע מאוד במגזר החסידי, וכמעט שאין חתונה שבה לא מתקיים הריקוד הייחודי והמפורסם, בו רוקד אבי המשפחה לצד הכלה כאשר חבל ארוך מחבר ביניהם. אלא שלטענת חסידים הקרובים לאדמו"ר, לאחרונה, ריקוד ה'מצוה טאנץ' עבר את כל גבולות היהדות, וכמובן את חוקי סאטמר. "בכל יום זה משהו חדש פעם זה ריקוד של החתן וכלה ביחד, פעם זה ריקוד של ההורים ביחד, פעם זה האחים עם הכלה".

השיא אירע בחתונה שהתקיימה בשבוע האחרון בקרית יואל, שם כיבדו את אמו של החתן לרקוד את הריקוד, האירוע הזה הכעיס מאוד את רבני הקהילה, וסיפורו הצליח להגיע עד לאוזני כ"ק האדמו"ר, שהחליט לעשות מעשה ולהכריז את מחאתו ברבים.

בשיעור פרקי אבות בשב"ק סיפר האדמו"ר כי "הרה"ק הדברי יחזקאל משינווא הגיע פעם לעיר למברג לביקור בבית רב העיר, וראה שאשתו של הרב הולכת בפאה רח"ל, כאשר הוא ישב בביתו יחד עם כל ראשי העיר ונכבדיה החליט הרה"ק ז"ל למחות על כך בפני כולם, וזאת בטענה שאשת הרב הולכת בפריצות".

"אותו הרב אמר אז להרה"ק ז"ל, כתוב 'הוכח תוכיח את עמיתך' אבל למה ברבים לבייש אותי בפני כולם?, ענה לו הרה"ק: 'אשתך הולכת בפאה ברבים אז אני ג"כ מוחה ברבים'", סיים האדמו"ר את סיפורו והמשיך, "היתה חתונה בעיר שרקדו שם בפריצות, הריקוד היה ברבים, ולכן גם אני אמחה ברבים בפני כולם, שזו איסור חמור".

לסיום דבריו אמר האדמו"ר כי "במקומות אחרים שאין רב עיר זו בעיה גדולה להלחם בזה, אבל כאן בעיר שאני רב העיר לא יקרה עוד פעם כזה דבר, ומי שינסה להרוס את חומת קדושת העיר ישא בתוצאות".



0 תגובות